Kilka osób była w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie aby zobaczyć wspaniałe zbiory, przebyć niezwykłą podróżą przez historię transportu i techniki.Widzieliśmy główne wystawy stałe z cudownymi zbiorami:

Historia szczecińskiej komunikacji – w hali stałej prezentowane są aż 7 tramwajów i 3 autobusy, z czego wszystkie poza jednym autobusem jeździły po ulicach Szczecina, np. kultowy tramwaj typu Bremen .

Stoewer – jakość ze Szczecina (1858–1945) – kolekcja pochodząca z lokalnej fabryki marki Stoewer, obejmująca samochody, rowery i maszyny produkowane przez szczecińską rodzinę przemysłowców .

Szczecińska motoryzacja 1954–1967 – eksponaty takie jak legendarne motocykle Junak, lokalna duma motoryzacyjna .

Motocykle II Rzeczypospolitej – rowery i jednoślady przedwojenne, w tym Sokół, Tornedo i inne perełki sprzed lat .

Jednoślady z PRL-u – pełna kolekcja motocykli i motorowerów z czasów Polski Ludowej, od shl‑ek po inne modele – zawieszane i wyeksponowane pionowo .

Mikrosamochody i prototypy – unikalne mini‑auta oraz prototypy polskich konstrukcji, jak Mikrus, Smyk, czy „wszędołaz” i amfibia LPT .

Samochody krajów socjalistycznych – modele popularne w całym bloku wschodnim: Fiaty, Trabanty, Syrenki, Polonezy, Maluchy itp. .

Super czas. Bardzo dziękujemy za przyjście 😀

 

Podobne wpisy